Ha egy egységes és tiszta arculatot szeretnél a webáruházadnak, akkor fontos, hogy azt egy profira bízd. Amennyiben nem rendelkezel hasonló tapasztalattal, jobban jársz, ha körbe nézel az interneten, hogy ki vállal webáruház arculattervezést. Természetesen segíthetjük a megbízott munkáját azzal, hogy előre tervezünk a honlappal kapcsolatban.
Ebből a cikkből kiderül, hogyan tervezd meg egy webáruház arculatát.
Mire jó egy webáruház arculattervezés?
A profi megjelenés hatalmas piaci előnyt nyújt egy vállalkozásnak. Nem szabad elhanyagolni a stílust, hiszen enélkül szinte lehetetlen igazán befutni. A formák és a színek összhangja fontos szempont, hiszen ez üzenetet ad át a fogyasztó számára. Előny, ha mondanivalónkat jól le tudjuk fordítani egy olyan vizuális nyelvre, amelyet a leendő vásárlók is könnyen megértenek.
Hogyan zajlik egy webáruház arculattervezés?
A tervezés első lépése az elhatározás. Fontos eldöntenünk, hogy mit akarunk közvetíteni a világ számára. Határozzuk meg a mondanivalónkat és az üzenetünket, amelyet a fogyasztók majd hozzánk kapcsolhatnak. A következő szint, hogy kiválasztjuk az arculattervezőt. De, hogyan tegyük mindezt? Egy profinak már bőven van szakmai tapasztalata, amit fel tud mutatni a számodra. Ezeket alaposan nézd át, hiszen fontos, hogy egyezzen a stílusotok. Nem minden tervező tudja átadni azt, amit te szeretnél közvetíteni. Ezért nem mindegy, hogy milyen portfólióval rendelkezik.
A grafikai kialakítás már egy következő lépés, amelyet már a tervezővel közös munka kapcsán végzünk el. Fontos, hogy az elsődleges szempontnak a partnerek, ügyfelek észrevételeit és tapasztalatait kell tekintenünk. Nem árt körbe nézni a versenytársaknál sem, hogy milyen színekkel, formákkal dolgoznak. Ezt követően tudjuk alakítani a saját arculatunkat.
Milyen legyen a logó?
A logó általában egy grafikai emblémát és egy feliratot jelent. Ezeket lehet kombinálni, de akár csak egyiket vagy csak másikat használni. Az előbbi egy egyszerűbb forma, amelyről szinte azonnal eszünkbe kell jutnia a webshopnak, a nyújtott terméknek és szolgáltatásnak. Ennél a pontnál bíznunk kell a tervezőben és annak kreativitásában. Lehetséges, hogy csak a név is elég lesz ahhoz, hogy embléma készüljön, de az is előfordulhat, hogy több időre lesz szükség a megfelelő logó megtervezéséhez.
A legtöbb cég esetében a felirat a cég nevét és egy szlogent is tartalmaz. Ez utóbbi szintén üzenetet közvetít a külvilág számára. Nem mindig van rá szükség, nem is lehet erőltetni. Amennyiben nincs egy konkrét és frappáns ötlet, el lehet hagyni ennek feltüntetését.
Hol csinálnak webáruház arculattervezést?
Az interneten szinte bárhol találunk olyan céget, ahol webáruház arculattervezéssel foglalkoznak. A legtöbb helyen már a kezdetektől segítséget tudnak nyújtani, de természetesen kész ötletekkel is előállhatunk. Ebben az esetben sokkal gyorsabb és gördülékenyebb lesz a közös munka.
Összegezve:
Egy webáruház arculattervezésénél több apróságra is oda kell figyelni. Nem mindegy, hogy milyen profit bízunk meg a munkával, hiszen fontos, hogy egyezzen a stílusunk a tervezővel. Emellett időt kell szánni a logó és a szlogen kialakítására is. Mindezeket figyelembe véve már könnyedén haladhatunk a vállalkozásunk fejlesztésével.