//Webshop nyitással kapcsolatos gyakori kérdések

Webshop nyitással kapcsolatos gyakori kérdések

Egy webshop nyitással kapcsolatosan gyakori kérdések tömkelege merülhet fel, amik megválaszolása nem egyszerű, hiszen minden egyes webáruház ötlet és megvalósítás más és más lehet. Az alábbiakban azonban igyekeztünk összefoglalni a ténylegesen legtöbbször felmerülő kérdéseket és azokra teljes körű választ adni, azok számára, akik webáruház nyitásán gondolkodnának.

Mekkora bevételt termelhet egy webáruház?

Természetesen minden vállalkozó szívéhez a bevételen keresztül vezet az út, így joggal merülhet fel bennük, hogy mekkora bevételt is termelhet egy-egy webáruház. A témában számos megoldás létezik, de elmondható, hogy a bevétel a csillagos ég is lehet, ha megfelelően menedzseljük vállalkozásunkat.

Egy webáruház sikere alapvetően két fő tényezőtől függ, mely nem más mint a:

  • termék portfólió,
  • a befektetett idő, pénz és energia.

A megfelelő termék ötlete önmagában sokat számíthat egy webáruház sikerében. Ez ugyanis a leendő konkurenciát is nagyban meghatározza. Értelemszerűen egy nagy konkurenciával szemben nehezebb lesz boldogulni, mint egy gyengébbel szemben

Emellett a webáruház üzemeltetésére és a marketing tevékenységekre is egyaránt időt, energiát és persze pénzt kell szánnunk, ha valóban sikeres áruházat szeretnénk üzemeltetni.

Hogyan érjük el a vevőket?

A vásárlókat minden webáruháznak meg kell szereznie, ami csettintésre persze nem megy, csak ha megfelelő marketing tervvel, stratégiával rendelkezünk. Honnan fognak jönni ezek a vásárlók? Erre nyilván több lehetőség van.

Lehetséges webáruház marketing eszközök:

  • SEO
  • Google Ads
  • Facebook hirdetés
  • Email marketig
  • Árösszehasonlító oldalak
  • Közösségi felületeken aktív megjelenés
  • Influencer marketing
  • Youtube videók
  • Pinterest

Hosszútávú megoldások közé tartozik a keresőoptimalizálás és az email marketing. Mindkettőhöz idő kell, amíg látható eredményeket érünk el, de amikor ez sikerül, akkor rendkívül hatékony tud lenni.

Keresőoptimalizálás/SEO szakember bármilyen kérdésére válaszol a témával kapcsolatban.

Gyorsabb megoldás a hirdetés akár Facebook, akár Google felületein. Itt a kattintásokért vagy megtekintésért fizetünk. A hirdetést gyorsan el lehet indítani, ezért már pár napon belül hozhat vásárlót. Az igazán jó eredményekért persze a hirdetéseken is dolgozni kell. Mérni, módosítani, elemezni a statisztikai adatoktól függően.

Mik a webáruház nyitás feltételei?

Egy webshop nyitás gyakori kérdései között biztosan megtaláljuk azt is, hogy milyen feltételek mellett nyithatjuk meg leendő webáruházunkat. Erre mindenképp érdemes komolyan odafigyelni és főképp szakértők segítségét kérni, hiszen ezzel sok kellemetlenségtől kímélhetjük meg saját magunkat is.

Bejelentési kötelezettségek

Egy webáruház nyitásához szerencsére nem kell külön engedélyt kérni, azonban termék, vagy szolgáltatás értékesítéshez szükséges tevékenységi körrel, vagy körökkel (TEÁOR) kell rendelkeznünk. Ezen felül azonban még pár apró bejelentést is meg kell tennünk, melyekről érdemes érdeklődni.

Adminisztratív feltételek

A weboldalon néhány alapvető információt mindenképpen elérhetővé kell tennünk, ha megakarunk felelni a hatósági előírásoknak. Ilyen többek között a:

  • cégnév,
  • elérhetőségek,

Jogi feltételek

Jogi téren a legfontosabb feltétel a számlaképesség. Az egyéni vállalkozótól a társasvállalkozásig több lehetőség is adott. Azonban ezzel mindenképpen keressük meg egy könyvelőt aki az aktuális helyzetet felvázolja nekünk.

Emellett a webáruháznak mindenképpen rendelkeznie kell ÁSZF-el (Általános Szerződési Feltételekkel) és Adatvédelmi Tájékoztatóval. Ebben az esetben is érdemes szakértőhöz fordulni, hiszen a jogszabályoknak nem egyszerű megfelelni és folyamatosan változnak is azok.

Mennyi egy webáruház üzemeltetési költsége?

A bevétel mellett a webáruházak induló és folyamatos költségei is állandó témát jelentenek. Attól függően, hogy mennyit is szeretnénk áldozni a leendő webáruházra a költségek az alig pár ezer forinttól, a százezres nagyságrendig terjedhet. Mindazonáltal a költség típusok jellemzően ugyanazok, még ha mértékük el is térhet. Egy webáruház esetében az alábbi költségekre számíthatunk:

  • weboldal elkészítése
  • domain cím költsége
  • tárhely költsége
  • pénzügyi tranzakciók költségei
  • karbantartási költségek
  • logisztikai, számviteli, jogi költségek
  • marketing kiadások

A szükséges kiadásokon kívül nélkülözhetetlen a sikeres marketing jelenlét. Erre nincs konkrétan meghatározható összeg, hiszen tevékenységtől, konkurenciától, nagyságrendtől függ, hogy mekkora költsége van. Egy-egy marketing csatorna kiépítéséhez kísérletezés és idő is kell, ezért ezt is bele kell számolni. Nem lesz azonnal sikeres egyik csatorna sem.

Az 5 webáruház marketing eszköz című cikkben adunk ötleteket a legjobb marketing eszköz kiválasztásához.

Hogyan készítsünk webáruházat?

A webáruházak készítésének két fő módja adott bárki számára. Ezek név szerint a:

  • webfelület bérlése
  • saját felület készítése

Előbbi esetében a különböző webtartalmakat kezelő felületeken havi díjért cserébe mi magunk is összeállíthatjuk webáruházunk kinézetét, menüpontjait. Ez egy roppant praktikus megoldás lehet, ha szakképzettség nélkül szeretnénk olcsón elindítani weboldalunkat.

A teljese saját felület létrehozása először is szakképzettséget igényel, ami plusz költségeket jelenthet számunkra. Ugyanakkor hosszútávon ez is praktikus megoldásnak bizonyulhat, hiszen abszolút a mi arculatunkra tervezhetjük a megálmodott webáruházunkat.

Összegezve:

A webáruház nyitás során tehát számos kérdés felmerülhet bennünk, de a fenti néhány alapvetően gyakori kérdéssel könnyen tisztázhatjuk az alapokat, mielőtt belevágnánk a konkrét munkába.