//Mire van szükség egy jó webshophoz?

Mire van szükség egy jó webshophoz?

Vajon mi lehet egy sikeres webáruház valódi titka? Sokakban felmerül ugyanis a kérdés, hogyan vonzhatunk több látogatót egy webshopba, mitől lesz az jó és sikeres. A vásárlónak nemcsak a termékkel kell elégedettnek lennie, hanem magával a szolgáltatással egyaránt. Már csak az a kérdés, hogyan könnyíthetjük meg az életünket egy online bolt tulajdonosaként? Az alábbi dolgokkal mindenképpen érdemes tisztában lenni! 

Mitől ennyire népszerűek az internetes üzletek? 

Mindenkinek jó érzés úgy rendelni, hogy csak pár kattintást tesz, majd pár nap múlva kézhez kapja a kedvenc ruháját, egy érdekes könyvet, esetleg egy elektronikai terméket. Manapság már a bevásárlást is el lehet intézni pár perc alatt, így akár még aznap kézhez kaphatjuk a fontosabb élelmiszereket. Régebben akár egy egész napunk ráment arra, hogy bejárjuk az összes boltot és beszerezzük a szükséges élelmiszereket. Egy webáruház tehát rengeteg energiát és persze időt spórol meg az emberek számára, hiszen sokkal kényelmesebb és jóval gyorsabb, mintha autóba kellene ülni.  

A vásárlóknak hatalmas előny, hogy tulajdonképpen 0-24-ben tudnak rendelni, akár otthonról, akár a buszról, akár a reptérről. Nem kell kimozdulni a lakásból még a nyári hőségben, de a téli fagyokban sem. Végre elfelejthető a sorban állás, ráadásul sokkal több termékből és szolgáltatásból lehet válogatni.  

Webáruház készítése 

Ma már egy webshop készítése sem egy nagy ördöngösség, hiszen akár saját magunk bérelhetünk helyet, amit aztán személyre lehet szabni. Ettől függetlenül Woocommerce webáruház készítés országosan is történhet, hiszen nem mindenkinek van ideje és energiája ezzel foglalkozni. Nagy segítség lehet ilyenkor egy profi szakember, aki pillanatok alatt rakja össze számunkra a szükséges felületet.  

Tulajdonosként nagy előny, hogy alacsony az indítási költség és bárhonnan üzemeltethetjük. Nem szükséges fenntartani egy irodát, egy boltot azért, hogy eladhassuk a termékeinket. Alkalmazottak sem kellenek, de még a nyitvatartásról sem kell gondoskodni. Sok pénz megspórolható azzal, hogy az üzlet takarítására és tisztán tartására nem veszünk fel embert, nem fizetik plusz fűtés- és villanyszámlát sem. Az áruválaszték korlátlan, ráadásul akár többféle termékkategóriával is foglalkozni lehet egyszerre. A kínálat pillanatok alatt módosítható, ami a vásárlók számára ugyanúgy előnyt tud jelenteni.  

Nyugodtan elmehetünk szabadságra, nem kell azon aggódni, hogy valaki tartsa a frontot, hiszen a megrendelések bármikor be tudnak érkezni. Az már más dolog, hogy kiküldeni csak később tudjuk, de valószínűleg egy kis szervezéssel ez sem lesz gond.  

Legyen szó tehát saját fejlesztésű, esetleg bérelt változatról, mindegyiknek megvan a maga előnye, hiszen így is és úgy is pénzt lehet vele spórolni. Megnyílik előttünk a világ, hiszen bármilyen apróságot és érdekességet el tudunk adni a neten.  

Webáruház fontos részei

  • Webáruház arculata pl: logó, betűstílus, színek
  • Webáruház motor pl: bérelt, nyílt, zárt webáruház rendszerek
  • Online marketinget támogató eszközök pl: bannerek, felugró ablak
  • Fizetési rendszer pl: bankkártyás fizetés lehetősége
  • Rendszer integrációk pl: számlázás, logisztika

Ezen területek megtervezése és elkészítése mind akár külön szakembert igényelnek. Legalábbis olyan szakembert, aki átlátja mindegyik rész fontosságát.

A Hogyan tervezzük egy webáruház arculatát? című cikkben erről részletesen írtunk.

Webáruház marketing stratégia

Ha vásárlókat is szeretnénk a webáruházba. Ha azt szeretnénk, hogy megtalálják a felhasználók, akkor az online marketinggel foglalkozni kell. Skat kell dolgozni, tervezni, már az elindítás előtt. Tudnunk kell, hogy hogyan fogunk eladni a célközönségnek.

A költségeket is tervezni kell, mert ingyen nem fogunk olyan mennyiségű felhasználót terelni a webáruházba, ami megérje az egész üzemeltetést.

Tehát tájékozódni kell az online marketing eszközökről. Nem kell online marketing szakembernek lenni, de vállalkozóként tisztában kell lenni a lehetőségekkel. Hogyan fogják megtalálni a webáruházat a vásárlók?

Részletesen írunk az 5 webáruház marketing eszköz című cikkben azokról a nélkülözhetetlen eszközökről, amiket ismerni kell minden webshop tulajdonosnak.

Összegezve 

Manapság már szinte megszámlálhatatlan a webshopok száma az interneten, hiszen árulhatunk könyveket, ruhákat, plédeket, elektronikai cikkeket, de tulajdonképpen bármit. Ehhez azonban saját webáruházra lesz szükség, amiben sokszor szakember segítségét kell kérni.